POLITYKA PRYWATNOŚCI Kancelarii Adwokackiej adwokat Damian Opalski
Niniejsza polityka prywatności zawiera informacje o przetwarzaniu przez Kancelarię Adwokacką adwokat Damian Opalski [Kancelaria] danych osobowych osób kontaktujących się z Kancelarią telefonicznie, mailowo lub przez formularz kontaktowy (w tym także za pośrednictwem konta Kancelarii na portalu facebook.com) oraz osób, z którymi kontaktuje się Kancelaria telefonicznie lub mailowo.
Poniższe informacje o przetwarzaniu danych osobowych dotyczą Cię, jeżeli kontaktujesz się z Kancelarią Adwokacką adwokat Damian Opalski w jakiejkolwiek sprawie, także wtedy gdy nie jesteś jeszcze kontrahentem (klientem) ani pracownikiem/współpracownikiem kontrahenta (klienta) Kancelarii lub jeżeli to Kancelarią (telefonicznie oraz mailowo) kontaktuje się z Tobą w jakiejkolwiek sprawie.
-
Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych będzie Kancelaria Adwokacka adwokat Damian Opalski (dalej: „my”). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:
– listownie na adres: ul. Radziwiłłowska 29/4, 31-026 Kraków,
– przez e-mail: adwokat@kancelariaopalsli.pl
– telefonicznie: 606-710-258 -
Cele przetwarzania Twoich danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe, aby:
-
przekazać odpowiedź na Twoje pytanie, w tym kontaktować się z Tobą w tym celu; podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest nasz prawnie uzasadniony interes polegający na możliwości przekazania odpowiedzi na pytanie dotyczące działalności gospodarczej Kancelarii,
-
nawiązać z Tobą lub z Twoim pracodawcą/podmiotem, który reprezentujesz współpracę; podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest nasz prawnie uzasadniony interes polegający na nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji w ramach działalności gospodarczej Kancelarii.
-
Okres przechowywania Twoich danych osobowych
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w okresie utrzymywania naszych bieżących relacji (np. odpowiedzi na pytania, przedstawiania ofert, wymiany korespondencji), a po ustaniu relacji przez okres roku. Po tym okresie możemy się z Tobą kontaktować, żeby zapytać o możliwość dalszego przetwarzania Twoich danych. -
Odbiorcy Twoich danych osobowych
Będziemy przekazywać Twoje dane osobowe naszym dostawcom, którym zlecimy usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. usługi IT. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami. -
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Masz następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
-
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych ze względu na szczególną sytuację,
-
prawo dostępu do Twoich danych osobowych,
-
prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych,
-
prawo zadania usunięcia Twoich danych osobowych,
-
prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych.
W celu skorzystania z powyższych praw, skontaktuj się z nami (dane kontaktowe jak w punkcie 1)*Prawo złożenia sprzeciwu – w zakresie w jakim przetwarzamy Twoje dane osobowe z uwagi na przysługujący Kancelarii prawnie uzasadniony interes, masz prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na Twoją szczególną sytuację,
*Prawo złożenia skargi do organu – przysługuje Ci także prawo do złożenie skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
REGULAMIN strony internetowej, formularza kontaktowego na stronie internetowej oraz formularza kontaktowego za pośrednictwem formowego konta Kancelarii na portalu społecznościowym facebook.com
§ 1
Postanowienia ogólne
-
Niniejszy Regulamin stanowi wykonanie obowiązku, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1 i art. 20 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1422, ze zm.) oraz art. 173 ust. 1 pkt 1 Prawa telekomunikacyjnego (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 243 z późn. zm.).
-
Regulamin określa warunki i zasady korzystania ze Strony internetowej Kancelarii, w tym usługi polegającej na możliwości składania zapytań (wiadomości elektronicznych – mailowych) za pośrednictwem formularza kontaktowego oraz za pośrednictwem konta Kancelarii na portalu facebook.com, a także warunki usługi umożliwiającej składania CV za pośrednictwem Strony w przypadku prowadzenia procesu rekrutacji.
-
Podmiotem prowadzącym Stronę jest – Kancelaria Adwokacka adwokat Damian Opalski, ul. Radziwłłowska 29/4, 3-026 Kraków.
-
Niniejszy Regulamin zostaje udostępniony nieodpłatnie na stronie internetowej www.kancelariaopalski.pl w formie umożliwiającej nieodpłatne utrwalanie, przechowywanie oraz odtwarzanie przez Użytkownika korzystającego ze Strony Kancelarii oraz konta firmowego Kancelarii na facebook’u. Treść zawarta w niniejszym Regulaminie może być utrwalana i zwielokrotniana przez Użytkownika dowolną techniką na dowolnych nośnikach w celach związanych z korzystaniem ze Strony Kancelarii oraz świadczonych na niej usług.
§ 2
Definicje
-
Określenia użyte w niniejszym Regulaminie, pisane wielką literą, o ile nie zostało w treści Regulaminu wyraźnie zaznaczone inaczej, mają następujące znaczenie:
-
Administrator – administrator danych w rozumieniu ustawy
z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2135, ze zm.), -
Dane osobowe – dane osobowe w rozumieniu art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych, zgodnie z którym za dane osobowe uznaje się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej,
-
Kancelaria – Kancelaria Adwokacka adwokat Damian Opalski, ul. Radziwiłłowska 29/4, 31-026 Kraków, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 9492140963,
-
Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny na stronie www.kancelariaopalski.pl,
-
Strona Kancelarii, Strona – strona internetowa dostępna pod adresem: www.kancelariaopalski.pl,
-
Użytkownik – każda osoba (zarówno osoba fizyczna, osoba prawna, jak i jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej), korzystająca ze Strony,
-
Formularz kontaktowy – elektroniczny formularz umożliwiający – bezpośrednio ze Strony lub za pośrednictwem konta Kancelarii na portalu facebook.com – Użytkownikowi Strony lub portalu facebook.com – wysłanie wiadomości elektronicznej (e-mail) do Kancelarii,
-
Firmowe konto Kancelarii na facebook’u – konto firmowe Kancelarii na portalu społecznościowym facebook.com posiadające odrębny od Strony formularz kontaktowy umożliwiający Użytkownikowi portalu wysyłanie i odbierania wiadomości elektronicznej
§ 3
Zasady korzystania ze Strony Kancelarii
-
Strona Kancelarii oraz formularz kontaktowy na formowym koncie Kancelarii na facebook’u funkcjonuje na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie.
-
Korzystanie ze Strony oraz z firmowego konta Kancelarii na facebook’u jest nieodpłatne, dobrowolne i dozwolone
dla wszystkich Użytkowników korzystających z sieci Internet. -
Korzystanie ze Strony Kancelarii oraz z formularza kontaktowego firmowego konta Kancelarii na facebook’u przez Użytkownika oznacza akceptację postanowień niniejszego Regulaminu.
§ 4
Prawa i obowiązki Użytkownika
-
Każdy Użytkownik jest zobowiązany do korzystania ze Strony Kancelarii oraz z formularza kontaktowego firmowego konta Kancelarii na facebook’u w sposób zgodny z treścią niniejszego Regulaminu, poszanowaniem przepisów prawa i zachowaniem dobrych obyczajów.
-
Zabronione jest w szczególności:
-
podawanie nieprawdziwych, nieścisłych lub nieaktualnych informacji lub danych osobowych,
-
rozpowszechnianie nieprawdziwych lub sprzecznych z prawem informacji na temat treści zamieszczonych na Stronie,
-
naruszanie w jakikolwiek sposób dóbr osobistych Kancelarii, jej pracowników, osób z nią powiązanych lub osób trzecich,
-
dostarczanie treści o charakterze naruszającym powszechnie obowiązujące przepisy prawa,
-
ingerowanie w działanie Strony, w tym zmienianie kodu Strony, używanie lub zamieszczanie wirusów, robaków, trojanów, niedozwolonych rozszerzeń i innych mechanizmów mogących mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie Strony lub oprogramowanie albo urządzenia Kancelarii lub Użytkowników.
§ 5
Wymagania techniczne i pliki cookies
-
Dla Korzystania ze Strony konieczne jest posiadanie urządzenia posiadającego dostęp do sieci Internet i poprawnie skonfigurowanej przeglądarki internetowej, np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer. Ponadto dla korzystania z kanału komunikacji z Kancelarią za pośrednictwem portalu facebook.com potrzebne jest posiadania własnego konta na facebook’u.
-
Strona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym (komputerze, telefonie, itd.) Użytkownika. Pliki cookies służą zapewnieniu prawidłowego działania Strony oraz celom statystycznym, np. badaniu popularności poszczególnych zakładek i usług.
-
Użytkownik może uniemożliwić przechowywanie plików cookies na swoim urządzeniu końcowym poprzez odpowiednie skonfigurowanie przeglądarki internetowej.
-
Użytkownik może usunąć już przechowywane pliki cookies ze swojego urządzenia końcowego poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki lub inne oprogramowanie i aplikacje służące do tego celu. Sposoby usuwania plików cookies w poszczególnych wyszukiwarkach można znaleźć m. in. pod adresami: (Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647; Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek; Microsoft Internet Explorer: http://support.microsoft.com/kb/278835/pl.
§ 6
Usługa Formularza Kontaktowego
-
Każdy Użytkownik korzystający ze Strony Kancelarii lub swojego konta na facebook’u, ma możliwość wysłania bezpośrednio do Kancelarii wiadomości elektronicznej (e-mail) ze zgłoszeniem zapytania celem ustalenia m .in. terminu spotkania z prawnikiem, zakresu przedmiotowego usług prawnych świadczonych przez Kancelarię, czy też wstępnej wyceny konsultacji prawnej, porady prawnej, prowadzenia danej sprawy na etapie sądowym lub przedsądowym.
-
Formularz kontaktowy na Stronie oraz na formowym koncie Kancelarii na facebook’u nie służy do przedstawiania i opisywania Kancelarii swojej sprawy (problemy prawnego) celem uzyskania zwrotnej odpowiedzi (porady prawnej).
-
Skorzystanie z Formularza kontaktowego, w tym za pośrednictwem facebook’a wymaga podania swojego imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz wpisania tematu wiadomości. Skorzystanie z Formularza kontaktowego, w tym w tym za pośrednictwem facebook’a jest jednoznaczne z akceptacją postanowień Regulaminu.
-
Kancelaria zastrzega sobie możliwość udzielania odpowiedzi na zapytanie złożone za pośrednictwem Formularza kontaktowego w terminie 72 godzi od otrzymania wiadomości/zapytania. Brak udzielenia odpowiedzi w w/w terminie nie skutkuje powstaniem żadnych roszczeń i uprawnień po stronie Użytkownika względem Kancelarii.
§ 7
Usługa umożliwienia złożenia CV
-
Każdy Użytkownik korzystający ze Strony Kancelarii (Formularza kontaktowego), ma możliwość przesłania swojego CV w celu wzięcia udziału w procesach rekrutacyjnych Kancelarii, jeśli takowe aktualnie są prowadzone.
-
Złożenie CV wymaga udzielenia zgody na przetwarzanie przez Kancelarię danych osobowych zawartych w CV.
-
Umożliwienie złożenia CV następuje nieodpłatnie.
§ 8
Dane osobowe
-
W odniesieniu do danych osobowych podawanych przez Użytkownika za pośrednictwem Strony oraz formowego konta Kancelarii na facebook’u, Kancelaria pełni funkcję Administratora danych w rozumieniu ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. (tzw. RODO). Danymi takimi mogą być w szczególności adres poczty elektronicznej oraz imię i nazwisko podawane a także dane zawarte z CV w związku korzystaniem z Formularza kontaktowego
-
Administrator przetwarza Dane Osobowe Użytkowników zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. (tzw. RODO).
-
Administrator stosuje niezbędne środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną przez osoby nieuprawnione. W szczególności Formularz kontaktowy umożliwia przesyłanie informacji Administratorowi, który stosuje środki bezpieczeństwa opisane w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych.
-
Cel przetwarzania danych w konkretnym przypadku oraz inne wymagane prawem informacje są podawane przy zbieraniu danych osobowych.
§ 9
Kontakt i zgłoszenia zastrzeżeń
-
Kancelaria dokłada należytej staranności celem zapewnienia odpowiedniego poziomu funkcjonowania Strony Kancelarii oraz firmowego konta Kancelarii na portalu facebook.com. Użytkownik ma prawo zgłaszania zastrzeżeń i błędów w funkcjonowaniu Strony, Formularza kontaktowego Kancelarii oraz konta formowego Kancelarii na facebook’u na adres: adwokat@kancelariaopalski.pl.
-
Zgłoszenia, o których mowa powyżej powinny zawierać szczegółowy opis występującego problemu i dane kontaktowe Użytkownika, umożliwiające przekazanie przez Kancelarię odpowiedzi na zgłoszenie dokonane przez Użytkownika.
-
Kancelaria może poprosić Użytkownika o przekazanie dodatkowych informacji w zakresie niezbędnym dla udzielenia odpowiedzi.
-
Odpowiedzi na zgłoszenie Kancelaria udzieli w terminie 14 dni od otrzymania pełnej informacji.
§ 10
Odpowiedzialność
-
Ze względów technicznych może dojść do nieprawidłowości w działaniu lub awarii uniemożliwiających lub utrudniających korzystanie ze Strony/konta firmowego Kancelarii na facebook’u. Powyższe obejmuje również czasowe wyłączenie dostępu do Strony/konta firmowego Kancelarii na facebook’u ze względu na modernizację i prace informatyczne.
-
Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za wadliwe funkcjonowanie lub brak dostępności Strony oraz konta firmowego Kancelarii na facebook’u spowodowane z ww. przyczyn oraz innych przyczyn niezależnych od Kancelarii.
§ 11
Zmiana Regulaminu
-
Kancelaria zastrzega możliwość zmiany niniejszego Regulaminu.
-
Zmiana treści niniejszego Regulaminu staje się skuteczna z momentem umieszczenia nowego Regulaminu na Stronie lub z dniem wskazanym w komunikacie o zmianie Regulaminu zamieszczonym na Stronie Kancelarii.
-
Aktualny Regulamin jest zawsze dostępny na Stronie Kancelarii oraz w siedzibie Kancelarii.
§ 12
Postanowienia końcowe
-
Prawem właściwym dla stosowania niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
-
W sprawach nieuregulowanych postanowieniami Regulaminu zastosowanie mają odpowiednie przepisy, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o ochronie danych osobowych i RODO.